Inga gerbiler

 

Om du har klickat runt på sidan har du kanske märkt att det inte finns några gerbiler under flikarna ”hanar” och ”honor”. Detta på grund av att jag inte längre äger några gerbiler. Gerbilerna här hemma har fått en smittsam sjukdom som gör att jag inte kan ha kvar dem längre, och de är därför nu avlivade och sanering pågår. Detta är självklart oerhört hemskt och sorgligt, att min linje här hemma är helt utplånad…

Jag har köpt 6 stycken nya gerbiler som för tillfället bor hos min kollega Thea i Lund. Dessa gerbiler kommer att vara grunden till min ”nya” uppfödning, och kommer hem till mig i mitten/slutet av juni.

Jag kommer att fortsätta som uppfödare och ta kullar, dock kommer jag inte att sälja många gerbiler till avel.

Nästa kull är planerad att komma i augusti, och jag har redan en fullsatt intresselista.

Vill du veta mer om sjukdomen så får du gärna maila mig på linaberg@hotmail.com

